Nasza szkoła‎ > ‎

Pedagog i psycholog szkolny

 
 pedagog 
mgr Ewa Czapelka
budynek niebieski
 pedagog 
mgr Iwona Dyka
budynek zielony
 psycholog
mgr Tatiana Sikora
budynek zielony
 poniedziałek 8:30 - 14:30 8:00-15:00

 
 wtorek  8:30 - 14:30  8:00-12:30 12:15 - 16:00 

 środa 8:30 - 14:3011:00-16:00

 8:00 - 11:45
 czwartek11:30 - 15:3012:30-15:00

  8:00 - 12:30 
 piątek 8:30 - 10:30 8:00-13:00 

 

Komu pomagamy?

  • Uczniom mającym trudności:
  • z nauką
  • z zachowaniem
  • zdrowotne
  • Uczniom zdolnym w organizowaniu działań szkolnych i pozaszkolnych
  • Ich rodzinom, bliskim
  • Nauczycielom

W jaki sposób?

Formy pomocy:

  • wstępna diagnoza trudności w uczeniu się, współpraca w tym zakresie z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną
  • koordynowanie pomocy dydaktycznej w formie:
    • zajęć dydaktyczno-wychowawczych
    • zajęć korekcyjno-kompensacyjnych
    • zajęć logopedycznych
  • współorganizowanie z wychowawcą klasy zespołów samopomocowych dla uczniów
  • monitorowanie absencji szkolnej i realizacji obowiązku szkolnego
  • diagnoza środowiska wychowawczego ucznia
  • budowanie systemu materialnej pomocy dzieciom
  • diagnoza socjometryczna klasy pod kątem występujących relacji, problemów
  • zapobieganie niedostosowaniu i patologii społecznej przez wczesną interwencję w przypadku jej występowania w jakikolwiek formie
  • mediacje w rozwiązywaniu problemów w środowisku szkolnym, pozaszkolnym
  • przygotowanie uczniów do planowania własnej kariery zawodowej
  • wsparcie rodziców uczniów z problemami w uczeniu się programowania pomocy domowej
  • wspieranie rodziców na rzecz rozwiązywania sytuacji trudnych wychowawczo
  • wspieranie oddziaływań wychowawczych środowiska domowego dziecka z zaburzeniami zachowania
  • kierowanie rodziców, opiekunów uczniów do wyspecjalizowanych instytucji i służb pomocowych w celu dalszych działań interwencyjno-naprawczych
  • koordynowanie warsztatów i prelekcji dla rodziców (w zależności od potrzeb)
  • pomoc nauczycielom dydaktykom w opracowaniu metod pracy z uczniem z obniżonymi wymaganiami, deficytami rozwojowymi i indywidualnym tokiem nauczania
  • współpraca z lokalnym systemem opieki i pomocy dziecku i rodzinie.