Wycieczka klas szóstych do Warszawy

opublikowane: 21 cze 2015, 13:05 przez Katarzyna Rakowicz   [ zaktualizowane 6 lis 2018, 10:32 ]
W dniach 27 - 29 maja wyjechaliśmy na długo wyczekiwaną wycieczkę do Warszawy. Pierwszym punktem w programie była wizyta w TVP -  zwiedziliśmy m.in. studia nagrań do programów "Świat się kręci" i "Pytanie na śniadanie". Niestety nie udało się spotkać nikogo znanego :((( Jednak samo zobaczenie zakamarków telewizji zrobiło na wszystkich duże wrażenie.
Tego samego dnia zwiedziliśmy Muzeum Powstania Warszawskiego, co pozwoliło zobaczyć tragedię II wojny światowej i ogrom zniszczeń w stolicy. Później pojechaliśmy do hostelu Emka i rozlokowaliśmy się w pokojach. Wieczorem spacerkiem udaliśmy się na Nowy Świat, gdzie zrobiliśmy zakupy i wypiliśmy bardzo smaczne napoje w Starbucksie. Oczywiście wieczorem nie poszliśmy grzecznie spać ;)

Drugiego dnia rozpoczęliśmy dzień od pysznego śniadania w Kawiarni Kameralnej, po czym pojechaliśmy do Parku Łazienkowskiego. Powitała nas miła pani przewodnik z zielonymi włosami ... Wszyscy byli zachwyceni parkiem, a do tego nasza przewodniczka ciekawie opowiadała.
Kolejnym punktem wycieczki był Sejm Rzeczpospolitej. Spotkaliśmy się z panią poseł Krystyną Szumilas, która oprowadziła nas po budynku. Następnie udaliśmy się na Starówkę - po drodze widzieliśmy zmianę warty przy Pomniku Nieznanego Żołnierza, a następnie zwiedzaliśmy Zamek Królewski. Jednak na tym nie koniec - wszyscy chcieli zobaczyć galerię handlową Złote Tarasy, gdzie mogliśmy się rozejrzeć po sklepach. Niestety galeria, poza architekturą, nie zrobiła jakiegoś super wrażenia, sklepy takie jak wszędzie. Na zakończenie drugiego dnia w stolicy, wybraliśmy się drugą linią metra do stacji Stadion Narodowy i pooglądaliśmy stadion z zewnątrz, ponieważ w czasie naszego pobytu w stolicy stadion był zamknięty dla zwiedzających :(

Trzeciego dnia spędziliśmy miło czas w Centrum Nauki Kopernik, poddając się różnorodnym doświadczeniom - wspaniałe wrażenia! Na pożegnanie udaliśmy się na dach Biblioteki Uniwersyteckiej i podziwialiśmy zarówno widoki, jak i sam stworzony tam ogród. Ciekawostka: Zaprojektowany przez architekta krajobrazu Irenę Bajerską ogród na dachu Biblioteki Uniwersyteckiej w Warszawie został otwarty 12 czerwca 2002 r. Jest jednym z największych i najpiękniejszych ogrodów dachowych w Europie. Rozciąga się na powierzchni ponad 1 ha. Roślinność zajmuje w nim 5111 m2.

Trzy dni minęły wszystkim o wiele za szybko, na szczęście zostały wspaniałe wspomnienia.