Reportaż z wycieczki klas czwartych do Podlesic

opublikowane: 3 lis 2014, 15:06 przez Katarzyna Rakowicz   [ zaktualizowane 3 lis 2014, 15:06 ]
W dniach 15-17 października lasy 4a i 4b przebywały na wycieczce w Podlesicach, malowniczej miejscowości położnej w samym sercu Jury Krakowsko-Częstochowskiej.

Okolica jest bogata w niepowtarzalną przyrodę: znajdują się tu skałki, jaskinie, szlaki turystyczne. Cały wyjazd odbywał się w tematyce ekologicznej. Każdego dnia zarówno po śniadaniu, jak i po obiedzie organizator wypełniał nam czas niezwykle ciekawymi zajęciami, w czasie których dowiedzieliśmy się mnóstwo na temat przyrody.

Pierwszego dnia najpierw zażyliśmy przyjemnego spaceru po lesie a później uzbrojeni w młotki i ochronne okulary wydobywaliśmy minerały. Drugiego dnia rano badaliśmy czystość wody a po południu lepiliśmy z gliny prehistoryczne zwierzęta, np. mamuty. Trzeciego dnia natomiast zwiedzaliśmy okolice Mirowa i Bobolic, gdzie znajdują się pięknie usytuowane zamki.

Na wycieczce nie zabrakło również wieczornych atrakcji - w środę było to pieczenie kiełbasek na ognisku, a w czwartek dyskoteka, w czasie której miał miejsce konkurs tańca. Królami parkietu zostali Julka Śniecińska i Szymek Dudziński z kl. 4b. Do dyspozycji dzieci było również boisko do gry w piłkę nożną, plac zabaw, kawiarenka. Dużą popularnością, zwłaszcza wśród dziewczynek, cieszyły się pasące się wokół ośrodka kozy. Nasze uczennice nadały im nawet imiona!

Zarówno uczniom, jak i opiekunkom (paniom: Płonce, Gardziole i Mokrzyckiej-Filipowicz), wyjazd się bardzo podobał.
- Fajne było to, że na tej wycieczce mogliśmy robić rzeczy, na jakie w Knurowie nie mielibyśmy możliwości, na przykład szukanie minerałów - mówi Kalina Chołuj z kl. 4b.
- "Odcywilizowałam" się, bo większość czasu spędzaliśmy w lesie, z dala od hałasu miasta - ocenia Zuzia Wiecha z kl. 4b. Niewykluczone, że skorzystamy jeszcze z oferty Międzynarodowego Miasteczka Edukacji Ekologicznej. Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć!